Cercar en aquest blog

dilluns, 8 de juliol de 2013

TALLER ECONOMIA DOMÈSTICA. INICI





HAY QUE AHORRAR...QUE ESTAMOS EN CRISIS!!!!!!!




La majoria dels menors i joves internats al nostre centre no han tingut una experiència professional prèvia. A més a més en un alt percentatge les característiques familiars, socials,... justifiquen la no valoració dels doblers i la forma d'aconseguir-los.

Per altra part, són habituals en els nostres al·lots les demandes "econòmiques" menyspreant el que signifiquen pel qui ho ha de sufragar. Moltes mares i pares són incapaços de posar límits coherents a aquestes demandes; en ocasions la impossibilitat econòmica pot dur a angoixa, sentiment de culpabilitat...
La quasi  totalitat dels nostres al·lots i al·lotes estan a una edat emmarcada dins l'adolescència, quan és evident la importància pel jove de la pressió del grup d'iguals, de la recerca de reforços immediats, la baixa tolerància a la frustració, i en moltes ocasions encara no hi ha un reconeixement de l'esforç que significa la feina, guanyar uns doblers i administrar-los per tal de poder fer front a les diferents despeses del dia a dia. Per aquest motiu considerem bàsic treballar amb els menors i joves la presa de decisions responsables i l'autonomia a l'ús dels bens i recursos del que disposa, intentant prioritzant sempre el ser al tenir.

 Com a primera passa un deixam un quadre amb la nostra programació inicial os reflectirem CCBB, continguts, activitats i el bloc d'avaluació:


Com ens hem organitzat?

1. Recerca del sou minim interprofessional. Aquest serà el seu punt de partida per gestionar els diners durant un mes.

http://www.salariominimo.es/

2. Anam a fer un llistat de despeses minimes cada mes.


EXEMPLE DE FULLA DE CONTROL DE DESPESES

            3. Ara anem a pensar idees, receptes, truquets per estalviar al maxim i poder "estirar els diners     del    mes"

           
              4. Es hora de confeccionar un menú econòmic i sa. Per setmanes i a la vegada farem el llistat  de la compra a partir del menú confeccionat.


              5. Completarem el  llistat de la compra amb altres productes necessaria: higiene, neteja, ...

              6. Altra tasca ha estat analitzar nutricionalment el menú a partir  dels paràmetres estudiats a classe sobre menu saludable i equilibrat, repassant així conceptes com nutrients, menú equilibrant o la piràmide d'aliments.


           7. Paral.lelament he fet un estudi de les etiquetes del productes que compram al súper  per poder entendre-les i saber què comprar per una dieta equilibrada i sana.



           8. La darrera activitat ha estat l'estudi  de factures, comprensió de les seves parts i funcionalitat i procés d'elaboració. Ha estat perfecte per repassar conceptes com el de IVA / impostos i procediments com càlcul de %, descomptes o imposats a quantitats.

  Ha estat un projecte molt complet que ens ha ajudat a a trebalar molts d'aspectes interessanst i funcionals. Els profes de totes les matèries hem  treballat de manera col.laborativa, programant conjuntament.

AQUÍ US DEIXAM EL NOSTRE PRODUCTE FINAL!!!!!!... Elaborat per tots de manera col.laborativa durant aqueste setmanes a partir de google docs i la nostra pissarra digital.




DOC COL.LABORATIU SOBRE ECONOMIA DOMÈSTICA